Niestety nastały czasy, w których aby zobaczyć śnieg trzeba wybrać się za miasto – najlepiej w góry i jak się okazało, nie w każdych górach można go znaleźć.

Bardzo chcieliśmy pokazać Leosiowi śnieg, nie czekając niewiadomo jak długo u Nas w mieście, postanowiliśmy pojechać do Szczawnicy. Wybór padł na to miejsce z racji na wolne noclegi w interesującym nas terminie i budżecie. Był to wypad Last Minute a jak wiadomo, okres noworoczny i Trzech Króli jest okresem obleganym – biorąc kilka dni urlopu, wolnego robi się nam całkiem sporo!

Wyjechaliśmy 02.01.2020, w okolicach godziny 11 – godzina drzemki malucha, tak aby mógł przespać się w samochodzie.

Dotarliśmy do miasta Szczawnica, meldując się w Hotelu Smile. Hotel bardzo przyjemny, śniadanie syte, smaczne. Ogromny plus za kącik z zabawkami dla dziecka !

Szczawnica atrakcje

Park dolny

NIstety Zimą miesjce zaniedbane, odblodzone chodniki co uniemożliwiało poruszani się po nim.

Wszystko oblodzone, a zapowiadało się naprawdę fajnie

Polecamy za to w okolicy, tuż koło bramy parku Restaurację Bohema i świetne pierogi z oscypkiem i pysznym sosem z żurawiny.

Park Górny im. Adama hrabiego Stadnickiego.

Park zdrojowy, w którym znajduje się inhalatorium, pijalnia wód.

W Pijalni Wód można spróbować wód z kilku ujść, poniżej dodaję zdjęcie

Można również spróbować wody Magdalena, której zakup w 5l kartonach dostępna nie jest.

Na miejscu można spróbować każdej z wód, w cenach od 1,7zł do 2 zł za kubek 200 ml, który jest dodatkowo płatny – 0,4 gr.

Palenica – kolej linowa Palenica

Aktakcje w okolicy Szczawnicy, które zobaczyliśmy

Wodospad Zaskalnik – 5 m wodospad znajdujący się około 3 km od centrum Szczawnicy. Można dostać się tam zarówno pieszo, jak i samochodem. W lecie również rowerem. Parking znajduje się tuż koło zejścia pod wodospad.

Pieniński Park Narodowy i Trzy Korony

W poszukiwaniu śniegu i pięknych widoków udaliśmy się do Pienińskiego Parku Narodowego do Sromowców Wyżnych. Udaliśmy się pod schronisko PTTK Trzy Korony, próbowaliśmy podejść trochę pod szczyt – ale było dość ślisko, a z wózkiem niekomfortowo. Nosidełko zostało w domu niestety.

Udało się za to trafić na piękną pogodę i zrobić kilka pięknych zdjęć. Początkowo zdjęcia tylko we dwoje, ponieważ Leoś spał najlepsze w wózku. Czekaliśmy, aż wstanie, delektując się pięknymi widokami.

Jaworki

To tak znaleźliśmy najwiecej śniegu. Ulokowaliśmy się nieopodal wyciągu narciarskiego. Było cudownie!

Szczawnica jest miastem, w którym na każdym kroku znajdziemy opuszczone domy, restauracje, hotele, wyglądające jakby ich lata świenosci przypadało na czasy komuny. Jest to super miejsce wypadowe do Pieniśkiego Parku Narodowego, Na spływ Dunajcem czy wyprawę do Wąwozu Homole. My na pewno wrócimy w te okolice, właśnie żeby zobaczyć wąwóz, bo zimą z wózkiem to nie jest dobry pomysł. Może i skorzystamy ze spływu Dunajcem.