Zakynthos z niemowlakiem… Może i jesteśmy trochę psycho rodzicami, ale przed pierwszym rokiem życia starałam się nie podawać potraw w restauracjach, bo nie są przygotowane przeze mnie i nie miałam pewności co tam jest dodane.

Planując podróż w Leosiem zawsze mamy dylemat czy zabierać ze sobą gotowe dania i w jakiej ilości. Wychodzimy z założenia, że wszędzie są dzieci więc produkty wszędzie są. Pampersów zabieramy na około 3/4 dni z posiłkami również jest podobnie. Tylko jak to wygląda tak naprawdę? Czy wszędzie można znaleźć półki przepełnione gotowymi daniami dla niemowląt i dzieci?

Sprawdźmy więc jak to wyglądało w Grecji, na wyspie Zakynthos.

Zakynthos – lot samolotem

Lot stosunkowo krótki, trwa zaledwie 2,5 więc całkiem ok. Wiadomo żeby zabrać tutaj ubranka na zmianę, wodę, jakaś przekąskę, danie – jeśli lecimy w godzinie posiłku. Czasoumilacze, zabawki. Ale tutaj podsyłam Was do posta o przygotowaniach do lotu z niemowlakiem. Tutaj

Zakynthos – dostępność produktów dla dzieci

Pampersy i chusteczki nawilżone są dostępne, myślę, że w każdym sklepie. Ceny w sklepach przyhotelowych, w miastach turystycznych są dość Drogie, za chusteczki nawilżone firmy pamper – około 3/4 euro. Firmy greckiej za ok. 2 – od razu mówię, że nie nadają się do niczego!!

Gotowe posiłki dla dzieci – tutaj zaskoczyliśmy się bardzo. W pierwszej kolejności odwiedziliśmy mały sklepik przyhotelowy i zobaczyliśmy tylko 3 rodzaje słoiczków obiadowych firmy Nestle w gramaturze – 250g w cenie 3 euro. + 1 rodzaj obiadku eco – 190 g w cenie prawie 4 euro za słoiczek. Tubek owocowych było do wyboru może 2/3 rodzaje i tyle. Pomyślałam, że powodem tego jest fakt, iż to mały sklepik. Jednak niestety nie, w każdym kolejnym sklepie wybór był taki sam, może jedynie z tą różnica, że nie było tego dania eco. Udało się nam natomiast znaleźć w niższej cenie – niecałe 2 euro za słoiczek w sklepie dla lokalsów. Rozmawialiśmy później w tym temacie. Grecy po prostu nie korzystają z tych produktów, wszystko przygotowują sami.

Mleko modyfikowane – zabrać swoje, widziałam tylko 1 rodzaj (ale przyznam się, że Leoś był karmiony piersią więc aż tak uwagi nie zwracałam)

Zakynthos – restauracje i hotele

Trzeba poszukać hotelu, który ma możliwości łóżek dla niemowląt. Warto uzyskać potwierdzenie, że jest wolne w terminie nas interesującym.

Restauracje – są to miejsce bardzo chętnie przyjmujące dzieci, zaczepiająca obsługa, uśmiechająca się. Nie było problemu żeby zmiksować owoce dla dziecka z wcześniejszą możliwością wybrania jakie chcemy. Dostępność krzesełek dla dzieci jest – powiedziałabym pół na pół. Zdarzało się, że młody siedział w wózku przy stole.

Tawerna w porcie Agios Nikolaos
Tawerna w porcie Porto Roxa

Zakyntos – poruszanie się po wyspie

Wypożyczalnie samochodów – foteliki dostępne za darmo z możliwością wyboru dostosowaną do wagi/preferencji dziecka/rodziców.

Drogi, chodniki, dojścia do atrakcji – chodniki są, rożnej jakości, my z naszym wózkiem przetrwaliśmy, jednak nosidełko wykorzystaliśmy kilka razy. Na pewno na punkt widokowy Zatoki wraku nie zabierajmy wózka, na plażach nasz wózek rady nie daje, ale jeśli mamy wózek z dużymi pompowanymi kołami – nie powinno być problemu. Porto Limnionas – też warto mieć nosidełko.

Mimo wszystko bardzo polecamy to miejsce na wakacje z niemowlakiem/małym dzieckiem, pomimo małej dostępności gotowych dań, infrastruktura jest przystosowana dla dzieci, a turystów z niemowlętami i małymi dziećmi jest bardzo dużo na wyspie.